søndag 26. august 2012

Glimt fra sommerstevnet

 

PicMonkeyCollage

PicMonkey9Collage

PicMonkey8Collage

PicMonkey2Collage

PicMonkey7Collage

PicMonkey4Collage

PicMonkey5Collage

PicMonkey6Collage

PicMonkeyCollage1

PicMonkey10Collage

PicMonkey11Collage

jgjqkln2izvz4

Sommerstevnet… Bare ordet får de små barnemagene til å krible. Dette er minner jeg har fra jeg var bitteliten. Jeg husker den spesielle følelsen når man nærmet seg stevnestedet. Sommerfuglene i magen og “mamma, er vi der snart nååå?”  Den spente følelsen over hvem som var kommet frem før oss, da åpnet vi alle vinduene i bilen og vinket til alle vi kjørte forbi. Ut av bilen, bære penkjoler og kofferter inn i campingvognen. –Har det feriert mus her mens vi har vært borte?  Finne soveplassene, lufte ut fra campingvognen, noe jeg ikke kunne skjønne siden campingvognlukt var det beste som fantes! Ut å leke med gamle venner, finne nye venner. Det første kveldsmøtet, ligge på gulvet foran beina til mamma med en gul notisbok, blyant og en pastilleske med stupedame. Jeg husker lukten av stolene, gulvet og salen. Og  en ubeskrivelig  ro når de kjente sangene jomet ut i møtesalen.. Jeg husker godt når kveldsmøtet var ferdig, beina ville knapt bære meg fordi jeg var så trøtt etter den lange dagen. Jeg sto og dro mamma i jakkearmen og lengtet etter å legge meg. Den første natten i campingvognen siden forrige stevne! Men mamma ville jo også hilse på kjente og kjære. Klemmer, gjennsynsglede.. Tenk, hun har vært på samme sted og truffet de samme vennene alle årene siden hun var ei lita jente! Det var bestefar som startet butikken på dette stevnestedet, tenk for hvilke dyrebare minner mamma og pappa og besteforeldrene mine sitter på! Tenk at jeg har fått oppleve slike minner, tenk at barna MINE får oppleve det! Tenk for en trygghet å ha! I dag er jeg så takknemlig for at barna våre får lage sine minner som de skal bære med seg.. De lager seg nye minner et annet sted, men jeg merker at forventingene, spenningen og gleden er helt den samme. Vi har ikke campingvogn men det er en stor drøm vi har. Tenk å legge seg, trøtt og sliten mens regner trommer på taket. Og vite at man skal få oppleve det samme dagen etter, og dagen etter der, og dagen etter der igjen…

Jeg blir så glad, bare.. Når jeg tenker på det :)

Jeg spurte 5 åringen og 7 åringen hva som var det beste med sommerstevnet. “ At vi får være lenge oppe, spise pølser ved bålet, spise kake på nattan, hoppe på trampolina med de andre, bade i elva og ha barnemøte!”

Noen av de samme minnene jeg har. Og noen nye.

Dyrebart!

 

20 kommentarer:

  1. Åh, så nyydelige bilder, tante Merethe! (Jeg har jo sett de før da, men de er like fine hver gang!) Jeg blir så glad av å se bilder av alle de menneskene jeg er så glad i. Det var virkelig et fint sommerstevne!! (Skikkelig nydelig skrevet også - jeg kjenner til det sjøl altså!)

    Takk for at du er du, for jeg er utrolig glad i deg, tanta mi <3

    SvarSlett
  2. så koselig, trygt og godt...
    komme tilbake år etter år. treffe gamle kjente, men og nye folk.
    veldig bra.
    ha en fin kveld,
    klem TOVE

    SvarSlett
  3. Åh, det så kjekt ut!!
    Hvilken menighet er dere med i? Det så ut til å være en GOD plass!!:)

    Klem Milla

    SvarSlett
  4. Ja det er veldig godt med slike barndomsminner,
    og å kunne få gi ungene gode barndomsminner.
    Mange herlige bilder fra en flott sommer.
    Ønsker deg ei herlig uke :)

    SvarSlett
  5. Hei Milla! Vet du, vi tilhører ingen registrert menighet, men vi er en flokk kriste venner som samles :) Vi har kjøpt Vatnar Leirsted i telemark, fint å ha et eget sted vi kan samles når vi vil! :)

    Merethe

    SvarSlett
  6. Dyrbart♥ Det er fantastisk! Også så godt å kunne gi dette videre til våre barn.

    God ukestart ønskes deg! Klem fra Livy

    SvarSlett
  7. Utrolig gode og verdifulle minner:-)
    Samles med gode venner, dele gode ord, dele tro, dele liv....
    Tenk når vi skal samles hjemme i himlen, hvilken fest vi har i vente!
    Klem Marit.

    SvarSlett
  8. Kjekt å se bilder av deg óg, Merethe. :o)

    Monica M.

    SvarSlett
  9. Er dere medlem av statskirken? :-)

    SvarSlett
  10. Nei, vi er ikke medlemmer av statskirken, vi e rikke registrert noen steder.. :)

    SvarSlett
  11. Fine bilder Merethe, takk for en flott uke..
    Kjenner igjen alle de gode minnene du skriver om..
    Bare at jeg var blant de eldste og måtte ligge i telt,
    det var ikke så stas..

    Vi snækkæs..

    SvarSlett
  12. så koselig :) jeg har hele tiden trodd dere var smiths venner, er dere ikke det?
    Er det et utspring fra den menigheten?

    SvarSlett
  13. Det stemmer anonym, vi er et utspring (om vi kan kalle oss det) fra SV :)

    SvarSlett
  14. Heisann, lenge siden sist! Så fine bilder fra sommerstevnet:) Det minner om våre stevner også;)Fantastisk styrkende også for barn å treffe andre barn m samme tro!
    Nå er sommeren nesten forbi og høsten begynt! Ønsker deg en god uke:)

    SvarSlett
  15. Anonym : Når jeg tenker meg om er det også noen som kommer fra andre forsamlinger, mange av de unge har aldri vært i SV men foreldrene deres har :) Så egentlig er vi en god blanding av litt av hvert, men flere av oss har vært i SV :)

    SvarSlett
  16. Kan jeg spørre hvorfor dere gitt bort fra SV? Hva taler dere om på møtene og hva er "grunnlaget for deres "retning"?

    Nysgjerrig SVer.

    SvarSlett
  17. essentiels Source consultez ici dolabuy.su vous pouvez essayer ici sacs de répliques

    SvarSlett
  18. navigate to this web-site this page useful reference Full Article my latest blog post top article

    SvarSlett