fredag 30. april 2010

God helg..

  PICT5515

Det er Fredagskveld, og vi gleder oss over at helgen har begynt!  Jeg tror jeg aldri har satt så stor pris på helg etter jeg fikk skolebarn! :)  Helgen betyr som regel friske blomster på bordet her i huset, og disse avskårne fra Mester Grønn har stått i snart 2 uker! De skulle visst stå svært lenge, og fortsatt er det mange knopper som ikke har sprunget ut, så disse kan vi nyte lenge ser det ut til :)

 

PICT5517

Takk for råd om Fridas hoste! Her var det faktsik et par råd jeg ikke har hørt før, de blir fine å ta med seg vidre :)  Hun fikk ørevondt som  varte et par små dager også, men nå er hosting og surkling vekk. Nå er hun frisk og blid :)

PICT5489

PICT5450-reed

Her er den største storesøsteren ute med pappaen sin og handler inn for helgen.. Hun har spart litt småpenger som hun har tjent seg ved å hjelpe meg med småting i huset. Det er ikke så mye hun får, bare en femmer i ny og ne :) Vi har laget et lite skjema hvor vi krysser av for hver ting hun gjør. På den måten kan hun velge selv hva hun vil gjøre og når hun vil gjøre det. Og hun er veldig ivrig :) Jeg tror barna har godt av slikt, å måtte gjøre seg fortjent til å få ting! På den måten forventer de ikke å måtte få noe hver gang man er i lekebutikken, og vi merker også hvor glade de blir når de får noe småtterier helt uventet :)

Nå har jeg tre stykker med røde kinn og trette øyne halveis liggende på gulvet foran meg. Det tar på å hoppe på trampolinen time etter time må du vite! :)

God helg da` dere!

3 kommentarer:

  1. Det er herlig med trette små unger. Det vitner om aktive, friske barn.
    Godt at minstefrøkna er frisk igjen. Det er jo så vondt når dei er sjuke.
    Vi praktiserte også å sette priser på enkeltoppgaver, og så valgte dei litt hva og når tid. Fungerte ganske greit, ei stund ihvertfall. Men når dei ble noe større syns dei det ble for lite betalt for hver ting. Da var utfordringen å få dei til å forstå at dei kunne tjene mer ved å gjøre mer. Ikke like godt mottatt. Men det gikk på et vis.
    Ønsker deg ei riktig god og koselig helg sammen med alle dine :)

    SvarSlett
  2. Såååå nydelige blomster og blomster ;0)) Jeg er også overbevist om at de har godt av å hjelpe til og at det er flott med litt belønning!! Gjør det her også! Og ungene hjelper villig til og de er jo til god hjelp!! KOs dere i helgen! Klemmer fra Anita!

    SvarSlett
  3. Hei
    Jeg må bare innrømme at jeg er sånn snik leser på bloggen din. Jeg takker for hyggelig komentar på bloggen til Torhild. Vårt hjem er vel preget av loppefunn og gamle ting, men for oss så er det sjarm. Vi har funnet en stil som begge er gla i, og syns det er gøy å se at det endelig begynner å ta form etter 4 år med oppussing. Takk for at jeg får lov å snik kikke hos deg og få masse inspirasjon. klem fra Venke Marit

    SvarSlett