tirsdag 2. november 2010

Farmors fat

red3

 

Disse Egerund fatene fikk jeg av mamma sist vi var der, de kommer fra min farmor som igjen mest sansynlig har arvet de fra sin svgermor! Siden farmor ikke lever lenger får vi desverre ikke hørt hvor de kommer fra, men historie- det har de :) Jeg er sjeldent å finne på loppisser på jakt etter gamle ting, men synes det er utrolig koselig med ting som går i arv! Og fatene er jo virkelig nydelige!

I dag er det skikkelig guffent vær, så vi er bare inne å koser oss. Nora og Oliver kommer snart hjem fra utedag på skolen, så jeg tipper jeg må stå klar med tørre sokker og varm kakao :) Så skal vi lage middag sammen, medisterpølser i sellerisauce med poteter- skikkelig bondekost perfekt på en dag som denne :)

Ha en fin dag!

9 kommentarer:

  1. Det var nydelige fat.
    Jeg får desverre ikke arvet noe særlig slike ting, så derfor må jeg prøve å finne noe på loppemarkeder. Min mor kvittet seg med masse slikt som etter hennes mening bare var rot.
    Men slike er vi forskjellige.
    Kos dere med kakao og fyr i ovnen :)

    SvarSlett
  2. Nydelige fat!! Ekstra spesielt når de har en historie!

    Det hørtes deilig ut med kakao og deilig middag ;)

    nyt dagen inne. her blir det pannekaker før barnekoret begynner kl 5!!

    klem

    SvarSlett
  3. Det finnes så mange fine fat som kommer fra Egersund. Og dette er jaggu meg intet unntak!

    SvarSlett
  4. Hei Merethe!
    Lurte på hvor du har kjøpt de utrolig fine hjertelyktene i sink som du har i headeren din??

    SvarSlett
  5. Hei Merethe.

    Håper du har kost deg idag i ruskeværet. Deilig å være inne når man ikke kan gjøre fornuftige ting ute:) Her har vi en febersyk Tuva som pleies etter beste evne.

    Er det Nora som går sammen med mine Julie på Kulturskolen? Iallefall var det så morsomt når jeg skulle hente henne forrige gang. Julie gikk ut i gangen for å hente meg for å vise hva de holdt på med og datteren din stod rett innenfor døren. Først gikk Julie inn og så ser datteren din på meg og sier høyt og tydelig "OI... DERE VAR LIKE!!!" Så artig.. og koselig å høre for alle sier vanligvis at hun ligner på pappaen:)

    SvarSlett
  6. Det er noe helt eget med arvede ting altså. Kan ikke sammenlignes med lopper nei, det har STOR verdi for meg også. HA en herlig dag! Jeg koser meg med bloggen din og elsker at du oppdaterer så ofte:)

    SvarSlett
  7. Så koselige fat :)Og ekstra gøy når man kjenner til historien bak :)

    Klem Anette :)

    SvarSlett
  8. å, jeg elsker slike gamle fat... nydelige :)

    SvarSlett
  9. Dem lignet på "Gröna Anna"!!

    SvarSlett