torsdag 26. januar 2012

God morgen!

 

IMG_1972

 

cats

 

cats1

 

No stress, bare skravling, litt fjasing og synging ved frokostbordet! Som regel spiser småjentene med de andre før de går på skolen, men i dag sov de litt lengre så da tok vi frokosten sammen. Det er deilig å slippe stressende morgener!  Jeg må ha litt tid på meg før jeg klarer å spise frokost, så det  hender ofte jeg sitter en god stund ved frokostbordet, helt alene med noe varmt i koppen og en bok eller et blad. Hverdager er fine og til å nytes! Sant? :)

I dag skal vi planlegge og handle inn til morgendagen, da blir det barnekalas og feiring av Marlene. Jeg synes det er skikkelig kost å stelle til bursdager men som regel har jeg ingenting klart i hodet mitt før dagen i forveien. Jeg synes det er så lett at jentene som leker i sammen på fritiden og på skolen også finner hverandre i bursdager. Ofte ser jeg at de forsvinner to og to, noen fyker hit og dit, og en annen kan plutselig sitte alene. Det er ikke alle bursdager som har vært like morsomme for jentene våre, og et par ganger har eldstemann kommet skuffet hjem fordi alle “bare forsvinner”Derfor har vi bevisst lagt opp til mange felles aktiviteter når vi har bursdager her hjemme. Så i tillegg til de vanlige bursdagslekene skal de få lage hver sin minipizza, træ popcorn på fiskesnøre og lage egne fruktspyd. (om vi får tid) Tenker det blir bra jeg!

IMG_1975

Men først skal jeg sette av tid til en liten bloggrunde.. Jeg har forresten problemer med å lese mine egne kommentarer, jeg må gå inn via utforming for å gjøre det. Jeg får heller ikke svart under  kommentarene dere legger igjen hos meg, og hos mange bloggere får jeg ikke lagt igjen kommentarer. Regner med det ordner seg snart. Takk for mange fine ord damer! :)

(Anita lurte på hvor bildet i innlegget under kommer fra. Det er malt av Simon Dewey, det er bare å google så finner du mange fantastiske bilder av han)

Fin Torsdag, snart er det helg! Juhuu!

Merethe

 

5 kommentarer:

  1. Kjedelig at det blir slik på bursdager. Noen ganger ser en at de har lett for å havne opp med tv spill o.l. Flott med forskjellige aktiviteter som holder de i aktivitet sammen. Den mest vellykka bursdagen her var en gang vi grilla ute på bål, etter ønske fra bursdagsbarnet. Da hadde vi mange felles aktiviteter. Bl.a. tautrekking og slå på ring m.m.
    Høres helt topp ut med matlaging. Det er nok ikke så ofte de får lov til det i burdag.
    Lykke til :)

    SvarSlett
  2. Hei, Herlige bilder og tekst hos deg. Imponert over deg som 5-barns mamma. Det er jammen meg en utfordring. Likte godt kalenderen din og nå ligger også en slik hos meg og sprer god energi. klem Siv

    SvarSlett
  3. Juhuu, endelig får jeg kommentert. Har prøvd et par ganger tidligere, men den har bare hengt seg opp. Skulle egentlig bare si at bordet deres var knall fint, digger den bordplaten.
    Lykke til med bursdags feiring i morgen. Liker tanken om å gjøre noe felles, det er jo egentlig det bursdager handler om. Også får du si ifra om du har tid og lyst på noe formiddagsbesøk..:D Skal hilse så masse fra lille kjekkasen..

    SvarSlett
  4. Sweet sweet sweet! You have sweet things around you, and that I like. :) May God bless your family more and more. You are a good housekeeper&mother as we all see. :) Love y'a. :)

    SvarSlett
  5. Så koselig med slike morninger:)
    Ser ut som jentene koser seg veldig ♥

    Høres ut som det kommer til og bli et perfekt bursdagsselskap i morgen:)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett