fredag 11. mai 2012

Fall til ro

 

1. Søk du først mitt rike, og sett din lit til meg,
så skal Ånden i fra himmelen falle over deg.


Ref: 
Fall til ro og kjenn at jeg er Herre.
Fall til ro, ja sett deg bare ned.
Fall til ro og kjenn at jeg er din Gud,
jeg vil gi deg av min fred.

2. Jeg vil kalle deg til glede, jeg vil kalle
deg til savn.Du må legge verden bak deg,
men du skal styrkes i mitt navn.

3. Jeg vil takke Jesus Kristus, jeg vil takke
Israels Gud. Jeg vil lovsynge min Frelser,
som gir meg dette bud.

12 kommentarer:

  1. Å den sangen er så fin! Takk for at du delte den med oss i dag. Dette er ord til liv!

    SvarSlett
  2. Herlig tekst! Tror ikke jeg har hørt den sangen..
    God helg til deg!

    SvarSlett
  3. Å, jeg har gode minner fra denne sangen! For mamma sang den ofte for meg om kvelden når jeg var liten.
    Melodien og teksten er slik at man virkelig faller til ro! :)

    Ønsker dere en fiiin helg!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Ja den har jeg sunget mange ganger,
    Den gang jeg kunne synge.
    En fin sang.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  5. Et fint og koselig vers. :o)


    Monica M.

    SvarSlett
  6. Fikk minner fra barndommen nå. Takk for at du delte denne - nydelig tekst - og toner. God helg til deg :))

    SvarSlett
  7. Vakker sang:) Nå er det så lenge siden jeg har vært innom bloggen din, men med 4 barn, mann og full jobb er det nok å henge fingrene i. Deilig å sette seg ned med en kopp kaffe å nyte siste innlegg fra bloggen din:) Ha en flott uke, kjære deg!

    SvarSlett
  8. Så finden er, sukk...
    Denne sangen har jeg sunget fast for mine to små siden de ble født. Koselig å se andre som har et forhold til den. Den har nemlig en helt spesiell plass i mitt hjerte.
    Hilsen din nye "fan",
    Monica

    SvarSlett