fredag 16. mars 2012

Jeg vet intet om i morgen

Jeg vet intet om i morgen,
jeg vet bare om i dag,
og jeg låner ingen glede
fra en uviss framtidsdag.
Men jeg vet at Han som teller
endog hvert et hodehår.
Han vil sørge for i morgen,
dag for dag, og år for år
.

Jeg vet intet om i morgen,
kanskje best for meg det er.
Men jeg kjenner Han som vet det,
det er Han som har meg kjær!

For hvert steg litt mer klarhet
På min vei mot høylys dag.
Der hvor nådesolen skinner,
skapes seir av nederlag.
Om jeg engstes på min vandring
for all ufred, krig og nød.
Han har sagt: vær ei bekymret,
du har trygghet i min død.


Hva kan morgendagen bringe
som ei Jesus kjenner til,
skal jeg spottes eller hylles,
det må bli som Herren vil.
Han har kalt meg,
han har frelst meg
og han vet så vel mitt navn.
Kanskje våkner jeg i morgen,
fri og glad i himlens havn.

Jesus-holding-girl4

12 kommentarer:

  1. Nydelig nydelig ♥

    Klem Bente

    SvarSlett
  2. Den var fin og koselig. :o) Savner koselige mail...

    Ha ei fin helg både du og dine. :o)

    Klem klem.

    Monica M.

    SvarSlett
  3. Nydelige sang:)
    Ønske deg ei fin helg!

    SvarSlett
  4. Ja det er en flott sang.
    He ie herlig helg :)

    SvarSlett
  5. Nydelig og tankevekkande song. Vart litt rørt-og takknemlig..
    God helg til deg!
    Hildegunn Ø

    SvarSlett
  6. Noen ganger tror jeg Gud bruker mennesker for å formidle noe til et annet menneske. Vet ikke om du har tittet innom bloggen min i det siste, men jeg går gjennom veldig tunge ting - og dette, det traff meg midt i hjertet - det var en oppmuntring for meg, og noe som ga meg håp og ro inni meg. Tusen takk du skjønne for at du delte denne...Klem og god helg til deg

    SvarSlett
  7. Å, så godt å høre kjære deg! Jeg trengte den selv i dag- det lønner seg å publisere det som virker godt på en- tydligvis! :) Jeg er hos deg, men er såå dårlig på å kommentere! Men jeg følger med...
    God tanker fra meg!

    SvarSlett
  8. Den sangen er så flott!! Godt å bli minnet på i en hektisk hverdag:-)
    God helg til deg og dine!
    Klem Marit

    SvarSlett
  9. Takk for at du delte denne idag!! Trengte den virkelig:) Fin søndag til deg!

    SvarSlett