fredag 12. mars 2010

Bare vent, du!

 

Jeg måtte le litt for meg selv når jeg leste Kamilles Mor&Barn her en dag. Her skriver kjendismammaen Venke Knutson om det å vente, og jeg kjente meg så godt igjen  at jeg bare må dele noe få linjer av det hun skrev.

                                                                                    

PICT4608

“ Jeg ble gravid..  - Gratulerer, hvordan er formen din. Er du kvalm? –Nei, jeg er faktisk i fin form.Bare litt trett.  -Så bra. men bare vent, det blir TUNGT på slutten! Etter fem måneder kunne man se en liten klump på magen.Ikke tungt enda tenkte jeg. Men det kommer nok! Og magen ble stor til slutt. Måtte få hjelp til sko og andre ting som befant seg på bakkenivå,men det gikk egentlig greit. Det ble aldri TUNGT.

PICT4623

OGSÅ KOM VILMA.- Gratulerer, hvordan går det, er det ikke stress? –Nei, det går egentlig greit. –Så bra da, men bare vent,du! Andre uka er verre!   Andre uka kom, og vi klarte oss greit gjennom den også.Og tredje, og fjerde…Flott det, men hun kan jo få kolikk,fikk jeg høre.Bare vent!De kan få det helt opp til fire måneders aldre.Så jeg ventet på kolikk.Jeg grudde meg.Hun måtte jo nesten få kolikk.Selv om ikke alle andre får det får sikkert jenta mi det! men hun gjorde ikke det.Vilma gråt egentlig ikke så mye..

-Er det ikke slitsomt med alle våkenettene da? Er du ikke trøtt? –Nei, Vilma sover stort sett hele natta..Jeg må jo selvfølgelig amme om natten i en periode, men det varer ikke lenge. –Bare vent, hun kan begynne å våkne midt på natten igjen: Det er stress det!   Jeg ventet.Og jeg venter fortsatt¨på våkenetter. Ja, jeg gjør det!”

PICT4625

Og det gjør jeg også.. Jeg venter på våkenetter  og babyvondtimagenskrik.. Tenker at NÅ bør det vel komme snart. Men det gjør ikke det. Hun må være verdens snilleste. Jo, søvnmønsteret har forandret seg litt.. Hun sover ikke 6 timer i strekk på natten lenger.. Hun sover 9!!  Og hun vekker ikke oss med skrik heller, bare litt pludring :)  Ja, jeg skjønner at alt høres rosenrødt ut, men  DET ER SÅNN DET ER! Rett og slett :)

PICT4634

Her i huset lukter det Fredag.. En blanding av Ajax og nybakte pølsehorn.. Snart skal lille loppa på 2 i seng, også skal vi andre se film. Jeg tror det må bli lillebror og Knerten i kveld. .      Eller….vent… Jeg kan høre at Pappaen har satt på film alt. Og det er.(.sukk.). Astrix og Obelix! Ser ut til at det blir en guttekveld der inne, og en jentekveld her ute !

PICT4687

De blå te-lys holderene og den  store te/kakao godterikoppen kommer fra Home&Cottage. De søte eggene over er kjøpt på Bohus, og jeg tror jeg må skynde meg tilbake å få tak i fler!!

Ønsker for helgen er at den måtte bli fin for dere alle!!

:)

15 kommentarer:

  1. Nydelige bilder du viser ♥ herlig med de blå detaljene ♥
    Morsom lesning, rart det der med alt som kommer, bare vent:o)) Men du hører kanskje ikke så mange si det der, du som har 4 fra før mener jeg...:o))

    Ha en strålende helg - hele gjengen:o)

    klem Line

    SvarSlett
  2. Herlig med nybakte horn.
    Vi hadde også lite våkenetter. Det var bare visst dei var sjuke. Og det var dei heldigvis ikke ofte.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  3. Hei Merethe! :)
    Så morsomt innlegg... man MÅ jo ikke være sliten og ha masse problemer hverken i svangerskapet eller barselstida! :) Heldig du! Det er jeg også... har fått verdens roligste og skjønneste lille gutt! :)
    De eggene var Bohus var sååå fine... tror jeg må ta meg en tur dit før påske jeg også! :)
    Ha ei flott helg sammen med ungeflokken din! :) Her nyter vi å være en familie på fire... Klem klem

    SvarSlett
  4. Hei!
    Jeg lo også litt da jeg leste artikkelen i Kamille mor og barn :)) Sitter med samme følelse med førstetulla og er venter i spenning på hvordan nr to blir.. til nå spiser hun fast hver tredje time, sover mellom hvert måltid og spiser og sover gjennom natta.. venter venter på "problemene" som ventes komme ♥

    ha en strålende kveld!!

    Klem fra Janne Lillian

    SvarSlett
  5. Så bra at det går så fint med lillejenta! Godt at hun ikke holder dere våkne om natten, det er slitsomt i lengden ja.. Digger de blå stjernekoppene dine! God helg til deg:)

    SvarSlett
  6. Hei vennen minmåtte smile da jeg leste artikkelen jeg også. Er så lei av disse menneskene som alltid skal fortelle en hvordan ting blir. Noen vet liksom alltid best nydelige bilder! Vi er på hyttetur med svigers. Her er det rolig tempo, og jeg har lært å hekle litt ha en fin kveld!

    SvarSlett
  7. Så herlig innlegg. Jeg kjenner meg faktisk igjen jeg også.. På barseltreffene føler jeg nesten for å "unnskylde" den snille jenta mi som sover seg godt igjennom nettene uten gråt eller mat før på morgenkvisten.

    Elsker bildene dine, de er kjempe inspirerende!

    God helg :-)

    SvarSlett
  8. Så flott skrevet - og for noen lekre bilder - nyt lillejenta di, du:)

    SvarSlett
  9. Hei hei til deg mor.

    Så herlige bilder inne hos deg. Å historien var skjønn. Nyt lillejenta di, du. Må være herlig å ha det slik.

    Ja har sagt det før. Jeg er også stor fan av bildene dine. ELSKER STILEN DIN. Vi har vært på familiehytta til mannen min og det var nydelig.

    Ønsker deg og familien din en flott uke. STOR KLEM FRA MEG.

    SvarSlett
  10. Hei Merethe :)
    Tusen takk for kommentaren, så hyggelig at du har fulgt med meg :)
    Herlig.. Mamma til 5 :)
    Så massefine bilder det var her, så koselig en stil :)
    Klem Solveig

    SvarSlett
  11. Tusen takk for den fine kommentaren - sånt man blir GLAD av!!

    Herlig innlegg, vi har også hatt det ganske "lett" med minstemann her også...han legger seg tidligst og sover lengst av alle ungene - helg eller hverdag! Deilig!

    Klem

    SvarSlett
  12. hehe..alltids noen som skal mene.:-) Herlig at du har 5 små...liv og røre hos dere.:-9

    nydelige bilder hos deg.:-)

    kos deg med gjengen din.:-)

    klem Gry

    SvarSlett
  13. He he.. Kjenner meg litt igjenn i artikkelen. Selvom jeg mmå opp flere ganger i løpet av natten, men storspist som han er må han jo få lov til å få mat når han er sulten, så klager ikke! ;) Utrolig fint navn på tulla! Har hatt Othilie som favoritt jentenavn i alle år :) (Min bestemor heter det) Kos deg videre!

    SvarSlett
  14. Så koselig blogg! Og fine bilder, nydelige barn og en innstilling til livet man ikkje finner so ofte... me og har fem barn mellom 10år og 8mnd :),
    og føler oss rik velsignet!

    SvarSlett