tirsdag 24. august 2010

Kan du hjelpe meg? Lakkering av møbler..

page

Jeg lurer på en ting jeg dere! Er der noen som har erfaring med å lakkere møbler hos en billakkerer? Jeg begynner å ergre meg SKIKKELIG over fargen på spisestuemøblene våre.. Egentlig kunne jeg godt tenkt meg å selge hele sulamitten, men vi er to som bestemmer i dette huset (noen ganger) og han vil gjerne beholde de. Møblene er flotte nok de, passer fint inn i vår stil. Men fargen vil jeg IKKE ha lenger. Det er mye jobb å ta penselen fatt på disse møblene, og jeg vil gjerne få noen tilå gjøre det for meg. Så derfor lurer jeg på om noen av dere har erfaring med å sette bort møbler til lakkering?

Også kommer vi til det med farger da… Hvitt var det første jeg tenkte på..Siden jeg liker en lys og lett stil kunne jo dette passe? men jeg vil ikke ha ALT hvitt i huset vårt.. Myke kontraster er fint..Mon tro om man kunne tatt en annen farge? Selvfølgelig en som passer til store spisestuemøbler, jeg kan ikke ta helt av med “ Isvann” her liksom :)

Innspill folkens, Innspill?!

29 kommentarer:

  1. Flott blogg du har, nydelig spisestue.Ville nok brukt trekk til stolene, i tilfelle du angrer deg.Hvet at billakkerer kan brukes, veldig bra resultat. Selv malte jeg mine i en lysgraa farve for deretter lasere dem med umbra, tok meg 40 timer ,10 stoler men det var verd det. Lykke til.

    SvarSlett
  2. Har fått skapdører lakkert hjå ein billakkerar, så skulle no tru at det går fint med andre møbler også.

    Ring ein lakkerar og høyr med han.

    Ha ein fin dag vidare.

    SvarSlett
  3. Visste ikke at billakkerere lakka møbler også. Så lurt da. Har ei stor spisestue stående som jeg kan få, men vil ikke ha den i den fargen den er, mørke brun. Men kanskje jeg skal høre hva det koster å lakke den. Takk for tipset. Desverre kan jeg ikke hjelpe deg. Men jeg skal lakke mi i hvitt.
    Ha en god dag :)

    SvarSlett
  4. Hei
    har levert inn både kjøkkeninnredning og to baderomsinnredninger til billakkerer, og ble kjempefornøyd. Kjenner også flere som har levert inn spisestue med godt resultat.

    SvarSlett
  5. Har ikke prøvd det jeg, men har eeenormt lyst til å levere kjøkkenet på lakkering, dessverre litt for dyrt akkurat nå, men drømmen lever! :P Tror i alle fall det skal gi gode resultater!

    SvarSlett
  6. Har en venninne som har levert inn sine spisestuestoler til lakking - og resultatet ble utrolig fint og holdbart:-) Jeg ville gått for hvitt. Vet ikke om du har trekk på stolene dine, i så fall ville jeg heller hatt farge på det. Synes det er greit å holde store møbelgrupper i nøytrale farger. Lykke til!

    Klem

    SvarSlett
  7. Flotte møbler! :)
    Hva med en type grå farge?

    SvarSlett
  8. høres jo helt fantastisk ut. har en brun spisestue som jeg har lyst til å male sort eller hvit.

    lykke til!

    klem beate

    SvarSlett
  9. kjør på med en lys farge så tar du kantene med litt sanpapir:) veldig forsiktig såklart;) så får du litt gammel bondestil på det:) Synes jeg er koselig da:) åsså tar du en annen farge på trekket til stolene som hun andre sa:) siri

    SvarSlett
  10. Hva med lys antikk? Da er det ikke helhvitt, men nesten. Det er en farge som passer inn hos deg. Det kan faktisk gjøres hos en billakkerer, skal bli veldig fint, og ikke minst holdbart! Kjekt det med alle dine småtroll som fyker rundt :D

    klem, Elin

    SvarSlett
  11. her har du jo fått masse tips allerede:) Spent på å se hva du bestemmer deg for. Fin blogg og full aktivitet i huset hos deg på mange måter:)

    SvarSlett
  12. Hei

    Hun med bloggen: Tomines hjem,
    har sendt noen møbler til billakkerer.
    Du kan jo gå inn og titte hos henne! :O)

    Du har ett beundringsverdig syn på livet!
    Fortsett slik!

    Marte

    SvarSlett