torsdag 29. mars 2012

Herre, gjør det stille

Herre, gjør det stille i mitt indre, Senk din dype fred i sjel og sinn. Send meg så i verden ut å lindre Deres nød som tårer har på kinn.

Herre, gjør det stille i min tanke Så den kun kan romme deg og ditt. La meg så til bange sjeler vanke, Og fortelle dem hva du har lidt.

Gjør det stille om meg her på ferden, La meg være en av dine små. Som kan ydmykt vandre frem i verden Med litt sol hvor dagene er grå.

Herre, gjør meg stille, Herre ta meg Som den minste tjener i din flokk! Kun når alt mitt eget ligger bak meg, I din nåde har jeg mer enn nok.

26 kommentarer:

  1. En nydelig bønn. Den vil jeg gjemme på.

    Nydelige bilder fra byturen:-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Fantastiske linjer.
    Håper mange tar seg tid til å tenke over påskens budskap, det er et stort under.

    "For så høyt har Gud elsket verden
    at han gav sin sønn den enbårne
    For at hver den som tror på Han
    ikke skal gå fortapt
    Men ha EVIG LIV." Joh.3:16

    Klem Marit

    SvarSlett
  3. Så nydelige ord.
    Klem Monika

    SvarSlett
  4. <3 Herlige ord <3
    Nyt Påsken!
    Klem

    SvarSlett