søndag 13. juni 2010

Og sånn går no dagan…

PICT6115red

Pappaen i huset er i Kina igjen.. Han har vært borte en uke og vi savner han skikkelig! Savner truddeluttene på pianoet og gitarspillingen på sengekanten. Gode, snille pappaen vår, vi gleder oss til du kommer hjem til Torsdagen!  <3

PICT6130-red

I helgen har det vært skikkelig grått og trist ute. Jeg har tatt inn lavendelplantene litt, så jeg kan få litt glede av de når ikke vi sitter ute :) 

PICT6143

Hjertet fra Kid har fått på seg noen heklede blomster, og ellers er det ikke så mye nytt under solen ;) Jeg nyter dagene sammen med småttingene mine, også nyter jeg kvelden ekstra mye når de er i seng ;) Sitter alt for lenge oppe om kvelden og våkner trøtt som en strømpe på morningen  :)  Nå skal jeg stelle de alle 5. Av med ballettkjoler og piratkostyme, og på med pentøy. Vi skal ha fest i menigheten vår  og får servert middag der i dag :) Passer oss veldig bra, godt med alt en slipper når man er gressenke! Jeg har fått vasket og ryddet i dag, og fryder meg over at vi kommer hjem igjen til rent og ryddig hus . En av de små enkle hverdagstingene som får en til synes at livet er “helt allright”  :)  

Og nå holdt jeg på å glemme å takke  dere som legger igjen så koselige kommentarer hos meg .. Dere vet vel alle hvor mye det betyr, er jo det som gjør at jeg holder liv i bloggen ( så vidt) ;)

Hiv og hoi! 

 

12 kommentarer:

  1. Det er koselig med lavendel inne, lukter så godt når en går forbi.
    Koselig å samles i menigheten å spise middag. Godt med et slikt fellesskap når en er alene med ungene.
    Ha en riktig god kveld :)

    SvarSlett
  2. Jeg blir så mektig imponert over deg! Forsåvidt over alle damer og mødre som er gress-enker i perioder, men jeg tar av meg hatten altså!
    Jeg føler jo ofte jeg mister fatningen totalt etter en helg alene med dem....det er nydelige små, som jeg nyter å være sammen med, men du og du så nydelig det er nå, med beina på bordet og pc'en i fanget!!
    Ha en fin uke dere da, frem til pappa'n kommer på torsdagen, det blir nok en nydelig helg, fint vær er det visst også meldt!!
    Hilsen fra Monica

    SvarSlett
  3. jeg er enig med Monica!! Tar av meg hatten for deg som er alene hjemme med fem stk småttiser!! Skjønner godt du er trøtt som en strømpe jeg :)

    Håper dere får noen fine dager til pappan kommer hjem ♥

    Klem

    SvarSlett
  4. Eg har det akkurat likt når husbonden er ikkje hjemme (han ska på kurs te Oslo neste veka). Gruer meg litt i førveien, men så pleie det å gå ganske bra. Ta det enkelt med matlaginga og koser oss lit ekstra ellers. Og så e det jo så kjekt når han e hjemme igjen :)
    Ønsker deg kraft og masse energi fram til torsdag ;)...

    SvarSlett
  5. Hektiske tider og ammen tror jeg det krever sin kvinne med fem nydelige små.. Jeg synes det krever sitt med to :) Spesielt når huset er fylt av venner og venninner. Man vet aldri hvor mange man er til bords...
    Men det er mye kos -og jeg er glad for å ha åpent hus -og så blir man flink å improvisere :)

    Håper det ble en flott kveld i menigheten deres.

    Nyt en rolig kveld når alle er i seng :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  6. Hei! Så kjekt at du hadde lagt att ei helsing til meg! :) For ein fantastisk gjeng du er velsigna med! Håper pappaen kjem fort heim, og at du får ei fin veke med skattane dine!

    God klem frå Elin :)

    SvarSlett
  7. Hei !
    Lenge siden jeg la igjen en hilsen her.
    Syns du er rå som er alene med 5 unger i en uke osv,jeg er fullstendig gåen etter en helg, og da må eg nesten ha litt avlasting og med gutta her.Men som du har sagt før du har noen rolige unger da, her e de i taket ganske ofte.phuu.
    Mebn alikevel du er super mor, lykke til og hold ut til mannen kommer.

    SvarSlett
  8. jeg er også av typen som savner mannen veldig når han er borte - selv bare for et par dager - hihi ! Når han er borte , pleier jeg og ungene å finne på litt kjekke ting sammen , slik at tiden skal gå enda fortere ! ;) På en annen side , så er det kanskje bare sunt å være borte fra hverandre av og til , og kjenne litt på at man faktisk savner hverandre og det blir ekstra godt å se hverandre igjen ! :)
    Så koselig med festmiddag i menigheten - passet jo kjempebra for deg nå som du er alene med hele go`gjengen !

    Kjempekoselige bilder hos deg som alltid Merethe! :)
    Ha en fin dag videre - bare een dag igjen til pappaen kommer hjem nå , tenker det blir mange glade små (og en stor ! ;)

    SvarSlett
  9. Go formiddag Merethe. Takk for koselige ord inne hos meg. Her ble kvelden kjempe koselig og jeg gleder meg over at det snart er helg. Her skal nemlig pappaen vår har litt pappaperm igjen og det føles herlig.

    Ønsker deg en flott dag og riktig god helg. Blir fint når mann kommer hjem. Da føler man seg plutselig så mer som den hele familien lissom. STOR KLEM TIL DEG.

    SvarSlett
  10. Heihei!
    For en fantastisk koselig blogg du har.. Og som du må stå på imponert jeg!!! Er noen som er skapt for å ha mange barn, jeg tror jeg ser min begrensing ved 2 allerde før nr 2 er her;-) hihi!

    Ha en flott kveld.. Klemmer

    SvarSlett
  11. Du er eineståande!
    Å vere heime med 5 små skattar er STORT!
    Flinke og gode deg♥

    Eg har 3,og var ganske gåen når husbondne km heim i går!

    NYDELEGE bilder av både heimen og dine søte små du delar med oss!
    ♥♥♥♥♥♥
    Takk for fine ord og tipset frå deg:)

    God torsdagskveld;)

    Klem frå Astrid♥

    SvarSlett
  12. Hei på deg!
    Første gang jeg er inne hos deg, og er mektig imponert over det jeg ser og leser:)

    Det er så flott å lese om å ta vare på de fine øyeblikkene..selv har jeg ei stor og to små jenter..å merker de minste har masse energi. Men du verden for en fantastisk gave:)

    Kommer helt sikkert innom deg igjen.
    Klem fra Katharina

    SvarSlett