onsdag 13. januar 2010

Det største mysterium

PICT3857

To luker i himlen

 
Det største mysterium er ikke mer
enn det at en ørliten kropp
har våknet til jorden
Den nyfødte ser
to luker i himlen går opp

 
Selv fem-trinns raketter
og kjernefysikk
blir puslingers puslespill
når det nyfødte barn
med et eneste blikk
beviser at Gud er til

Andre` Bjerke

PICT3866 

Vi koser oss og nyter veslejenta vår.. Vi beundrer, vi ler av alle grimasene og vi bysser..Natt til i går var hun litt urolig før leggetid, og det var lite som hjalp. Så begynte jeg å synge for henne.. Hun åpnet øynene og lå helt stille og lyttet. Ja, for jeg er skråsikker- hun lyttet! Morslykke til tusen! <3

Frida får navnet Othilie i tilegg siden hun ble født på oldemors fødselsdag og da er det ekstra koselig å oppkalle tulla etter henne..Frida Othilie, vår egen lille deilighet! :)

Håper alle har en god uke, og at dere koser dere tross kulden. Vet dere, nå er den på retur meldes det, vi går mot varmere tider! Og det er godt, for når man ser innlegg som Silje (silje-sin) viser i dag kan jeg nesten ikke vente til våren kommer.. Husker hvordan det kriblet i kroppen den første vårdagen jeg kunne gå til skolen i funklende nye vårsko, og man kunne hoppe strikk i gaten!!  I mellomtiden får vi bare fyre i peisen, tenne lys og kanskje spise litt sjokolade? :)

Merethe

 

14 kommentarer:

  1. Hun er bare sååååååååå vakker! Kribler litt,d et må jeg innrømme, men må nok vente til jeg får barne barn og det er leeeenge til! Nyyyt alle dagene! klemmer fra Anita!

    SvarSlett
  2. Ja hun er virkelig nydelig! Gratulerer så mye med vidunderet!:) Sjokolade er tingen nå for tida! Jeg har i hvertfall tatt en liten bit i dag! Kos deg videre!

    SvarSlett
  3. Så nyyyydelig hun er, og for noen flotte plagg:)og det navnet dere har valgt som mellomnavn var bare vakkert:)nyt tiden.klemmer fra Monja

    SvarSlett
  4. Å, så vakker hun er!! Gratulerer sååå mye!!! Dette første tiden er en herlig tid! Man er som nyforelsket;) Kos dere med den lille skjønne tulla!

    Klem
    Anette:)

    SvarSlett
  5. NYYYDELIG<3 <3
    Måtte smile når du nemner navnet:) :)
    Vår Olav skulle heite Othilie..Hihi:)
    To ultralydar sa at det var ei lita jente i magen:)
    Kjenner eg blir heilt mo i heile kroppen når eg ser ho:)
    DEILIG tid du har no:)
    Kos dokke masse:)
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  6. Gratulerer så mye med veslejenta!
    Nydelig navn hun har fått,og herlige strikkesett!
    Kos dere!

    SvarSlett
  7. så vakker tulle og et nydelig dikt♥ Så velsignet du er som har fem små rundt deg. Håper dere har det bra alle sammen. Jeg har tre barn og vet hvor mye jobb det er, så at du kan ha et slik nydelig og ryddig hus, med fem barn- det er imponerende!

    Lene

    SvarSlett
  8. Gratulerer med verdens største under, å få barn. Og for et nydelig navn på ei nydelig jente! Kos dere masse i denne alt for korte tiden:)

    Klem fra Tina

    SvarSlett
  9. Hei hei kjære deg! Hun er jo bare helt nydelig!!! På det øverste bildet smiler hun jo!? Kanskje det er etter å ha hørt mammaens sang:) Håper dere har hatt en flott dag! klem fra silje.

    SvarSlett
  10. Frida Othilie, what a beautiful name for a beautiful baby girl! Congratulations again!
    Blessings,
    Marcia

    SvarSlett
  11. For et vakkert navn på en kjempesøt baby med en kjempesøt drakt.

    SvarSlett
  12. Hei vennen :)

    Hun er sååå nydelig! Og er det ikke en liten smilende baby du har fått deg også - jeg forstår henne godt. Hvilket nydelig og kjærlig hjem å bli født inn i! Hun er heldig!

    Frida Othilie (fikk jeg ret rett?) var også utorlig vakkert. Begge navnene er så fine, at om dere ikke bruker begge nå,så har hun jo mulighet for å velge selv senere. Koselig med oppkalling. Christoffer er oppkalt etter min farfar :)

    Haha.. jada, vi er no litt galen :) Jeg skalove deg at disse møblene står ved min side til jeg går av med .. ja du vet! At min søster fikk det ene, tror jeg kanskje allerede jeg angrer på, men jeg får heller se på det som en god gjerning!

    Møblene var jo superbillige, og jeg fikk faktisk dårlig smavittighet når jeg overleverte de lusne kronene :-) Begynte straks å tenke *hva skal jeg sy til dem?*, side jeg visste adressen, så at de hadde en retrostil og hadde en liten jente. Hihi... men jeg tror nok kanskje det er best å heller tenke at jeg har vært heldig ;-D

    Hvordan går det med dere da? Masse kos?
    Nyt tiden, jeg er allerede tilbake i jobb.. og jeg syntes jammen ikke det er leneg siden jeg fødte!

    Stor og varm klem til deg snuppa!

    SvarSlett
  13. Gratulerer så mye Merethe!
    Nydelig lita snuppe..fikk høre det ganske tidlig fra Silje og tenkte masse på deg..hun er jo bare helt herlig i de nydelige strikkede klærne sine;)
    Nyt tida og lille Frida;)
    Klemmer

    SvarSlett
  14. Gratulerer så hjertevarmt, Merethe!

    Fantastisk navn - jeg har en liten himmelskatt i magen selv og hvis det er jente skal hun også hete Othilie - som er oldemors mellomnavn det og ;)

    Nyt tiden - jeg gleder meg ekstra til å bli mor når jeg ser sånne fantastiske bilder!

    Klem fra Mariann Schinnes Opitz

    SvarSlett