mandag 7. desember 2009

Mislykka kransekake og julestemning

I dag skulle jeg være effektiv. Jeg skulle faktisk være MEGET effektiv. Derfor satt jeg kransekakedeig i går kveld, fant frem andre bakevarer og gjorde klart til en skikkelig bakedag.. Jeg begynte før solen sto opp. Til julemusikk trallet og sang jeg mens jeg rullet ringer i akkurat passe str. De to minste sov, og jeg kunne holde på i fred. deilig!  Første brett ut : alle ringene gikk rett i bakken. Andre brett ut : alle ringene fløyt ut av formen. Fram med langkost og grønsåpe, så våknet barna. Jeg KUNNE blitt irritert og motløs, men bestemte meg for det motsatte. I stedet satt jeg på deilig frokost, bestilte kransekake og koste meg med småjentene mine. Og når jeg først er i slikt modus, da er jeg det gjerne hele dagen.Både mandler, kokos,sjokoladeplater og havregryn står på benken..uåpnet. En annen dag kanskje?..

PICT3095

Silje hadde kjøpt noen nydelige puter på Home & Cottage, som hadde passet perfekt inn hos meg! Desverre var de utsolgt når jeg kom, men et håndklede (som i dette tilfelle blir brukt som duk) og en duk til stuebordet i samme serie fikk jeg med meg. Var det ikke skjønt kanskje?

PICT3130

I helgen fikk vi også bakt litt pepperkaker. Barna ble utstyrt med forkleder og non-stop, og sånn gikk dagen :) 4 hjerter og noen av englevingene har fått plass i trollhazzelen, sammen med babynissene som må opp hvert år. De er innmari skjønne der de henger, ligger eller sitter i hver sin nøtt. Hjertene har vi bestemt skal henge helt til babyen har kommet, da skal det festes med pepperkakehjerter visstnok! :D

PICT3115

PICT3098 PICT3097

PICT3137

PICT3154

På jenterommet hersker det rosa, uansett årstid. Men med litt lys og stjerner, og et julepyntet playmohus er de såre fornøyd :)PICT3163

Det er ingen pakkekalender å finne hos oss i år, men noen ganger hender det at det ligger noe oppi de små søte kremmerhusene ( fra Søstrene Grene) Som fks en pepperkakevinge eller to…

PICT3173

Innimellom mislykket kransekakeforsøk og gulv vask er det iallefall godt å tenke på at alt er klart til lillesnupp i magen! Vi måtte stue inn et lite skap på badet for å få plass til tøyet hennes. Nå begynner det virkelig å bli trangt her oppe! men det ordner seg som regel for snille barn, og håper vi kan ta i bruk kjelleren ganske snart..

4 uker til termin og offesielt høygravid! Juhuu! Og fantastisk lykkelig over kun halsbrann og kramper i bena som nevneverdige plager. :)

PICT3205 

PICT3208

PICT3215

Avslutter med et lite bilde av deilighetene mine som sitter ved kjøkkenbordet og tegner (som vanlig) De små lyslyktene på bordet hadde de to eldste med hjem fra skolen i dag. Ivrige hender rakte meg lykt etter lykt, pakket inn i krøllete tørkepapir. To par øyne som strålte av forventing og glede over å kunne gi mamma noe som de hadde lagd! Og så passet de jammen meg perfekt inn på bordet, og gjorde det riktig så stemningsfullt med lys oppi :) Noen som har hjerte til å stue vekk slike hjemmelagde ting, lagd av nøysomme barnehender for å glede mamma? Jeg har ikke…PICT3198

En uke igjen til min kjære kommer hjem fra India. Jeg GLEDER meg!! Bare det å kunne slippe å rense kaninbur, fore dyra og gå ut med søpla skal bli ubeskrivelig godt.. Nå er det familieråd om hvem som skal få ligge i senga hos meg i natt! Nok en natt med kalde tær i ryggen , stjeling av puter og dyner og veivende armer i nattmørket..  Ja, ja..snart er den tiden forbi..

God uke til alle sammen!!

18 kommentarer:

  1. Så masse koselig du viser på bloggen din! Mange fine bilder fra hjemmet ditt. Har kosa meg med mange innlegg nå.

    SvarSlett
  2. For et nydelig innlegg!!! Har gledet meg i hele ettermiddag;) Sender deg en melding på FB jeg;) klem

    SvarSlett
  3. Godt at du tok den misslykka kranskakebaksten med godt humør. Ingen ting annet å gjør heller forresten. Nei det ungene kommer hjem med må en jo behandle med den største forsiktighet. Det er verdifulle ting fordi de har laget det med tanke på å gi det til mor.
    Så herlig klær som henger klær til den lille.
    Godt når en får lov til å være frisk mens en går gravid. Ønsker deg ei god uke :)

    SvarSlett
  4. ELSKAR innlegga dine:)
    Du skriv så hjertelig:)
    Masse nydelige bilder:)
    etter mange år uten kalde tær i ryggen,har eg no det endelig att:)
    Å dei herlige gode skattane våre:)
    Nattaklem frå Astrid:)

    SvarSlett
  5. PS..Lita helsing til deg inne hos meg:)

    SvarSlett
  6. Forresten snuppelure, så du at putene var i Home&Cottage-katalogen som kom i posten i dag? Kan jo hende de får de inn igjen:) klem

    SvarSlett
  7. Heisann!
    Tusen takk for koselig besøk på bloggen min! Endelig får jeg tatt gjenvisitt hos deg. Beklagelig, har jeg vært litt dårlig på kommentarer i det siste, og meldingene jeg har fått, har kunne "drukne" litt - men her er jeg iallfall nå :o)

    Nydelig innlegg, med flotte bilder og masse herlig julestemning!

    Ønsker deg en superflott uke!

    Klemmer fra Hildegunn

    SvarSlett
  8. Ligger noe til deg på bloggen min;)

    SvarSlett
  9. Det er så koselig å lese innleggene dine! Den nye babyen er jammen heldig! Dere har ordnet fint til henne! Hun blir sikkert rolig som de fire første, så glade som dere er for henne! :)
    Beate

    SvarSlett
  10. Det er første gongen eg er innom her hos deg, kom inn via Hulda.
    No har eg kosa meg gjennom heile bloggen din :)
    Lekker blogg, lekker heim og skjønne barn :)

    Takk for titten :)

    SvarSlett
  11. Hei!
    Takk for hyggelig hilsen.. da kan vi jo føle oss som hvalrosser sammen! :o)
    Så bra at du tok kransekake-fadesen så fint.. og at resten av dagen ble bra likevel! Vi må bare ta ting i vårt tempo...
    Bare fire uker igjen hos deg nå ja.. Mange fine strikkeklær du hadde! Er det ting du har hatt til storesøstrene?
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  12. Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos oss!Så flott blogg du har!
    Og for et hus du har og ikke minst ungeflokk, jeg er imponert! Hvordan får du det til? Oppe og baker før ungene står opp, jeg gir meg over, og like blid når det blir mislykket, jeg skjønner jeg har noe å lære, haha:) Hadde nok bestilt kransekaka med en gang jeg;)
    Ha en fin kveld!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  13. Oi oi - ny blogg jeg lagre under "mine favoritter" :-)

    SvarSlett
  14. Herlig innlegg:)Mykje fine bilde og koselig jule stemning:)

    Ha en fin dag
    Klem Nina

    SvarSlett
  15. Herlig innlegg,og nydelige bilder:O)god førjulstid til deg.

    SvarSlett
  16. Så mange fine bilder også så masse skjønne klær din lille snuppe skal få bruke;)
    Herlig bilde på julekortet også, så flink du er til å få dem alle til å sitte fint og smile samtidig osv..
    Ha en fin dag!
    Klemmer

    SvarSlett
  17. Så masse flotte bilder. Alt er klart til lillemor komer også ser jeg. Kjenner jeg ikke har helt gått av og være inne på bloggen din. Føler meg litt mislykka.. ;( men,men..det blir vel jul hos meg i år likevel..hehe..ha en god natt.
    klem fra lenebo.blogspot.com

    SvarSlett