søndag 27. desember 2009

“Vi ønsker deg alle velkommen”

 ..”O` jul med din glede” .. den ønsker vi vel alle velkommen, men spysyken, DEN vil vi helst ikke ha i hus i disse dager.. Vel, den fikk vi.. Den startet først med minstetulla for noen dager siden, også trodde vi det ble med det.. Men natt til  juleaften (av alle ting) var det min tur! Fysj av meg- hele natten igjennom holdt jeg på. Juleaften kom og det var ei ganske medtatt mamma som iherdig prøvde å gjøre det koselig for mann og barn.. “Takk Julenissen, for den nye filmen du la i ungenes julesokk!!”

Først belaget vi oss på å være hjemme den dagen, men vertene ba oss om å komme alikevel, og barn og mann fikk iallefall en koselig juleaften med nydelig middag, nissebesøk og resten som hører til. Jeg la beslag på sofaen i kjellerstuen, og så på Tingeling og Mikkes julehus..  :D Dagen etterpå var jeg allerede  litt bedre, men da var det de to andre snuppene sin tur, stakkars. De sov seg gjennom dagen og orket ikke røre en eneste gave.. Til brorens store fryd som fikk pappaen helt for seg selv, og dermed masse av tid til å bygge opp den nye smålegoen.. ;)

I dag derimot er de også mye bedre, og kunne endelig ta gavene i nærmere øyesyn. Her er det The Sylvanian Family`s Applewood shop som blir satt sammen! Du så mye arbeid! Godt jeg har en tålmodig mann :) Men dere, se så mye smått og skjønt! Og enda er det masse som mangler og ikke er satt på plass. En kan jo bli helt tullerusk av disse lekene, er så glad vi begynte å samle! :)

PICT3392


PICT3396

PICT3402

PICT3404

PICT3409

Obs, Bildene er ikke “bloggifisert”  ;D PICT3413

PICT3428

Og for Oliver er det selfølgelig lego som gjelder… :)

PICT3441

Bildene er tatt nesten kl 22 i kveld, fordi det finnes ikke noe bedre enn å kunne leke i fred og ro uten en lillesøster som skal klå på alt mulig!! :)

PICT3451 

Vognen til lillesnupp i magen er klar med….PICT3467

..hjemmesydd sengesett fra den flinke storesøsteren min!!  Glad i deg Marianne!! :)    8 dager igjen til termin! :O

PICT3480

Ønsker at alle må ha en fortsatt fin romjul!  Nå ser jeg frem til et par dager med bena på bordet, og med en mage som har lyst på sjokolade!! :)

Klem

 

18 kommentarer:

  1. Så utrolig kjedelig at dere ble rammet av omgangssyke! Håper dere koser dere masse nå :-).

    Her i huset var det også dukkehus og masse LEGO under juletreet, og Nooriabarna har storkost seg med det.

    Ønsker dere en deilig romjulstid!

    SvarSlett
  2. Hei Merethe!

    SÅ utrolig koselig innlegg :) Masse masse fine bilder - ja, hadde det ikke vært for at Nooria over her hadde kommentert spysyken, så tror jeg at jeg hadde glemt den, for det var så mye koselig som overskygget den.. :-)

    Men USJ, for noe shit, også akkurat på julaften, er det ikke typisk? Men, det virker no som om dere løste det veldig greit, og at barna fikk en fin dag likevel :) Det er jo det viktigste!

    Bare 8 dager igjen til termin, sååå spennende! Skal innrømme at jeg har litt sånn 'spenning' i magen hver gang jeg besøker deg - tenker at *nå har det skjedd noe* ;-D

    Lykke til med siste innspurt!
    Kjempesøte barn du har, og ja.. jeg ser den med småtingene.. utrolig mye plukk, men veldig fasinerende og fint da!

    Stor klem fra Ida

    SvarSlett
  3. Så koselige leker. Har ikke sett dei husene. Håper jeg en gang får ei jente i familene jeg kan kjøpe slike til. Det må jo bli et barnebarn i tilfelle.
    Lego har vi masse av. Blir ikke brukt lenger, bare en sjelden gang når vi har besøk av noen som vil leke med det. Men det kommer til å bli her.
    Godt at dere er friske nå, så kjedelig å få slikt i jula. Men det passer jo sjelden.
    Ønsker deg noen stille og roligr juledager :)

    SvarSlett
  4. Uff da!!Så kjedelig å bli syke i jula!! Håper dere alle er på bedringens vei nå:)

    Vi drar på fjellet i dag, så jeg får nok ikke vært på nett på en ukes tid. Derfor ønsker jeg deg lykke til med den store begivenheten, og ønsker om et riktig godt nytt år:)

    Jeg gleder meg til å følge med bloggen din neste år også!

    Klem Linda

    SvarSlett
  5. Ånei, så kjedelig! Omgangssyken er jo bare det verste man kan få i jula! Jeg fikk VELDID vondt i halsen på julaften, men trøstet meg med at det ikke var omgangssyke ...

    Håper dere holder dere friske fremover da! Nyt romjula!

    SvarSlett
  6. Stakkars alle som fekk spysjuka... Godt å høyre at du er på beina att! Så spennande med termin snart!!! Håper det blir masse kos og avslapping for deg framover. Du skal sjå det er nyttårsbarnet som kjem! Ha ei god jul vidare!

    SvarSlett
  7. Hei Merethe:9Veldig kjedelig at dokke har vore sjulke da:(
    Godt å lese at dokke er på bedringens:)
    Såå mange fine bilder du viser(som vanleg)
    slik er det i stua her og!LEIKER i alle kråer:)
    Eg kosar meg når eg les(bortsett frå sjuka sjølvsagt)
    du er såå flink:)
    Ønsker deg lykke til dersom lisjevennen skulle kome før:)Gleder meg til å sjå ho;)
    Kos dokke masse i romjulstida oggodt nytt år:)
    Gleder meg til å følge deg vidare i året som kjeme:)
    GODKLEM frå Astrid:)

    SvarSlett
  8. Hei hei til deg vakre vesen. TUSEN takk for koselig hilsen inne hos meg. Uff, ja ikke godt å bli syk i romjulen altså. Så herlig det må være også, 8 dager til termin. MASSE LYKKE TIL. Flotte bilder inne hos deg. Skjønt dukkehus. Ønsker deg en god romjul. Klem Therese.

    SvarSlett
  9. Hei,
    så herlig blogg du har. Legger deg til blogglisten min jeg:O)

    Stakkars så uheldige dere har vært med helsa i julen da. Omgangsyken herjer visst rundt i distriktet her. Sønnen var skikkelig kvalm på julaften, jeg var kvalm når jeg skulle legge meg og mannen våknet på natta og var kvalm, men heldigvis gikk det bedre med oss enn med dere og det gikk over uten oppkast.

    Så nydelig sengesett du hadde fått, moro med ett sengesett som ingen har maken til.
    Spennende med termin, kanskje det blir årets nyttårsbarn;)
    Ønsker deg iallefall lykke til!
    Klem, Anita:O)

    SvarSlett
  10. Sorry you were sick for Christmas, but I'm glad everyone is feeling better. Have a wonderful New Year.
    Blessings,
    Marcia

    SvarSlett
  11. Thanks for stopping by my blog! I love your beautiful decorating ideas, I "stole" one and made a little "God Jul" banner from scrapbook paper, I also really like your advent candles, I'll save that idea for next year. My husbands Mother is originally from Trondheim and keeps my children's closets well stocked with Norwegian clothing!

    SvarSlett
  12. Hei. Vet ikke hvor den adventssatken er kjøpt. Men i dag såg jeg at dei hadde en lik på Nille.
    Godt mulig det er der den er kjøpt.
    ha en god kveld :)

    SvarSlett
  13. Så koselig det var hos dere! Lego var en innertier her også! Syns det er artig selv jeg, så her har vi liggi på alle 4 å bygd de siste dagene.. ;)

    Så kjedelig med spysyken Merethe! Guttene her fikk den også.. Hvis det er noen trøst.. Håkon spydde utovver et fint gulv ullteppet hos Far og Astrid. Og David spydde i senga demmes.. Ikke spesielt morro når man er på besøk nei.. Stakkars David sov mye av julaften bort han..

    Tusen takk for det fine kortet forresten! Så koselig med julekort syns jeg! :D

    Ha en fortsatt fin jul alle sammen!

    Stor klem fra meg

    SvarSlett
  14. I'm glad your family is feeling better. Yes, I found out how to translate your blog, and figured out how to translate mine for everyone else too. Tell your husband thanks for reading, and my husband says thank you for saying he looks young.
    Blessings,
    Marcia

    SvarSlett
  15. Såå fint at dere har det bedre nå! Så koselig den Sylvain saken var, øsnker lillemor sånn jeg ;0) KOselige bilder fra deres romjul! Her sitter vi å ser på Istid 3 og koser oss, skal ha middagsgjseter i kveld, på kalkun, +++. Gleder meg! Kos dere dere også og jeg venter spent på fødsels start!!

    SvarSlett
  16. I wish I could read your blog! It is beautiful!

    SvarSlett
  17. Hei Merethe!
    Må si du har stil. Veldige fine bilder :)

    SvarSlett