lørdag 23. oktober 2010

Lørdag fra tidlig til sent :)

I dag har vi fått låne en liten kusine og en liten fetter! Klokken 8 banket de på døra, to blide soler :) Jeg ble så inspirert av Silje her om dagen så i dag prøvde vi oss også på fuglemat. Siden vi ikke hadde planlagt noe måtte vi ta det vi hadde i huset..

IMG_1459

Nora deler opp epler og lager plass til fuglematen..

red7

red3

Med epler,matfett, frø og hyssing fikk det ene treet pynt, og fuglene litt mat :)

IMG_1481

Disse ble litt skjøre, så formene får henge på

red4

Hopp og sprett, tjo og hei!

red5

Nora har vært utrolig god å ha i dag når mannen i huset er borte.. Hun har passet barn, lagt i sammen tøy (på eget iniativ!) og ryddet i lange baner. Da blir det belønning i form av natterangling med mamma og nachos etter de andre er lagt :)

red6

Verdens fineste 9 åring! Hun ber meg hilse :)

YO!

15 kommentarer:

  1. Herlige bilder ♥ Og så tøft og ha to små til på besøk når mannen er bortreist:))
    Flott med hjelp av størstejenta da tenker jeg ja, og hun syns nok og det var stas... Så koselig med jentekveld ♥

    Fuglematen var flott! Er så kos og få besøk av småpippene:)
    Hils tilbake til den tøffe 9-åringen din:)

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Hei Merethe!

    Ser at dagen har gått fint, det ser ut som om dere har kost dere maks! Fine bilder!

    Ja, vi har gode minner fra "gamledager". :-) Må smile når jeg tenker på alt det rare vi fant på og snakket om! Husker telefonsamtalene før de ulike stevnene, "Hva skal du gå med?" osv...

    Og nå sitter vi her da, med hus og heim og unger! Og blogg! Synes livet er veldig bra, med oppturer og nedturer, selvfølgelig! Hadde vært koselig om vi møttes igjen!

    God klem fra Elisabeth.

    SvarSlett
  3. I notice your pretty paper napkins on the table- My mother in law is so kind to bring me pretty Norwegian paper napkins, my favorites are the ones of julenisse!!

    SvarSlett
  4. For en nydelig og hjertevarm blogg du har:) Hverdagens gleder:)

    Ønsker deg og dine en veldig fin søndag!

    SvarSlett
  5. Det er så koselig å barn i fredelig aktivitet, der formålet er å lage mat til andre. Fuglene altså. En fin gjeng du har samlet der ;-)

    KLem Marit

    SvarSlett
  6. Fint inlegg. Kjekt når de store blir so store... , ikkje sant? Men slike alene-dager krever likavel mye styrke av mammen!

    SvarSlett
  7. åhh så koselig dag dere har hatt:) jeg savner mine "små" når de er hos pappa`n sin og jeg må stulle med mitt på egenhånd..I dag har jeg også holdt på med mat til fuglene, de står ute å stivner, så bildene får komme senere:) kose dere videre med den fine dagen!! jeg har lagt til bloggen din hos meg og kikker innom i ny og ne:)

    SvarSlett
  8. Så fint å ha ei så stor og flink jente til å hjelpe seg med dei små ungene og ellers i huset.
    Ja nå kan fuglene i nabolaget kos seg. Så lurt med mat i uthulte epler. Jeg har mange epler jeg ikke får brukt, så kanskje jeg skal lage noen slike.
    Ha ei herlig uke :)

    SvarSlett
  9. Så flott fuglemat♥ Skal lages her i huset og!

    SvarSlett
  10. ser ut som dere har kost dere i helgen!
    godt å ha en så flink 9 åring som hjelper til! :)

    SvarSlett
  11. Så koselige bilder...likte det der alle er samlet over kjøkkenbenken...det var et kjent "bilde". Mine to henger bestandig der når det er noe som foregår på kjøkkenet:)

    Flott med hjelp da:)
    Klem fra Katharina

    SvarSlett
  12. For en utrolig koselig blogg du har! La meg straks til som følger ;)

    Mange flott bilder fra hjemmet deres, og 5 nydelige unger ;))

    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  13. Vi så også innlegget om fuglemat, og laging står på timeplanen. Bruker dere kun delfiafett for å binde det sammen?

    Kjekt med eldre jenter som hjelper til, har ei her hjemme jeg også :))

    SvarSlett
  14. Thanks for the several tips provided on this blog. I have noticed that many
    insurers offer buyers generous deals if they
    decide to insure a couple of cars together. A significant number of households possess
    several vehicles these days, specially those with more mature teenage
    children still living at home, as well as savings with policies could soon increase.

    So it is a good idea to look for a bargain.

    my web blog - freedating

    SvarSlett
  15. Also I believe that mesothelioma is a rare form of cancer malignancy that is commonly found in
    these previously familiar with asbestos. Cancerous cells form within the mesothelium,
    which is a shielding lining which covers most of the body's organs. These cells ordinarily form within the lining in the lu

    My homepage; skype sex

    SvarSlett